piątek, 27 września 2019

"Chirurg" Tess Gerritsen

Książka, którą zamierzam Wam przedstawić nosi tytuł “Chirurg” i jest pierwszą częścią serii Anatomia Zbrodni. Powstała ona pod piórem Tess Gerritsen, amerykańskiej pisarki, z zawodu lekarza internisty. Jej seria zawiera 18 książek, a jej głównymi bohaterkami są Rizzoli oraz Maura, pani detektyw i lekarz sądowy. Na jej podstawie powstał nawet serial “Partnerki”.
A teraz o samej książce - jest to thriller medyczny, który w kontraście do reszty serii zawiera tylko jedna z głównych bohaterek - Jane Rizzoli. Pani Rizzoli jest kompetentnym detektywem i niedocenianą córką, co łączy się w istną kulę determinacji - determinacji, by złapać naszego tytułowego Chirurga.
Chirurg bowiem swoim dziwnym hobby zainteresował policję. Opiera je bowiem na samotnych kobietach - tropi je, obezwładnia, usuwa macicę i z zimną krwią zabija. Można delikatnie powiedzieć, że panie w Bostonie nie miały łatwego życia.

Napięcie w książce było podtrzymane przez pojawiające się co jakiś czas rozdziały napisane przez samego Chirurga - opisy przeżyć czy myśli zbrodniarza były naprawdę ciekawą częścią książki, a może nawet serii.
Jak na lekarza internistę przystało, wszelkie opisy miejsc zbrodni a także operacji (w Chirurgu się takowe zdarzały!) były napisane bardzo dokładnie, dzięki czemu obraz ofiary sam tworzył się w głowie. Co prawda obecność wielu terminów lekarskich może dezorientować, ale książka jest na tyle wciągająca, że można nie zwracać na to uwagi. Wszelkie ważniejsze terminy i tak były tłumaczone policji - w końcu oni również się na tym nie znają.

Nie było to moje pierwsze spotkanie z Anatomią Zbrodni, bowiem zainteresowana tytułem najpierw przeczytałam tom dziewiąty,  Klub Mefista. To po niej zdecydowałam się kontynuować serię, która dzięki mamie i tak stała już na mojej półce.
Muszę przyznać, że nie przepadam za kryminałami, więc fakt, że Chirurg mnie wciągnął bardzo mnie zdziwił. I pomimo, że pewne momenty były ciężkie dla mnie do przeczytania z powodu dokładności niektórych opisów, już jestem w trakcie czytania następnej części, Dawcy.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Małgorzata Oliwia Sobczak - "Szum" i "Szelest"

 Małgorzata Oliwia Sobczak jest autorką wciągających thrillerów, których akcja dzieje się niedaleko: w Trójmieście i w jego regionie. "...